5 największych zmian w SEO, które negatywnie wpływają na wyniki

Google co roku wprowadza ponad 4500 zmian w swoim algorytmie.

Można więc śmiało powiedzieć, że SEO zmienia się szybko.

Jasne, wiele podstaw SEO (takich jak optymalizacja SEO na stronie i budowanie linków zwrotnych) nie zmieniło się tak bardzo w ciągu ostatnich kilku lat.

Ale jest kilka istotnych zmian w SEO, na które warto zwrócić uwagę. W rzeczywistości ignorowanie tych ważnych zmian może zaszkodzić pozycji Twojej witryny w rankingu Google.

Nacisk Google na kluczowe wskaźniki internetowe

Google od lat wykorzystuje szybkość ładowania strony jako część swojego algorytmu.

Ale w 2021 r. Google przyspieszyło, wprowadzając to, co nazywa „Core Web Vitals”.

Podstawowe wskaźniki internetowe to zestaw trzech czynników, które Google uważa za ważne dla UX.

Innymi słowy: ten nowy zestaw czynników rankingowych nie ma wpływu na jakość Twoich treści. Lub liczba posiadanych linków zwrotnych.

Zamiast tego Core Web Vitals dotyczy tego, jak użytkownicy wchodzą w interakcję z Twoją witryną.

W szczególności Core Web Vitals mierzy:

  • Największe malowanie treści (LCP): Zasadniczo, ile czasu zajmuje załadowanie większości treści strony.
  • Opóźnienie pierwszego wejścia (FID): Ile czasu zajmuje, zanim użytkownik będzie mógł wejść w interakcję z Twoją stroną (na przykład wpisać swoją nazwę użytkownika).
  • Kumulatywne przesunięcie układu (CLS): o ile strona przesuwa się podczas procesu ładowania (mniej znaczy lepiej).
  • Nie wiadomo jeszcze, w jakim stopniu Core Web Vitals wpływa na rankingi. Ale są potwierdzonym sygnałem rankingowym. Więc jeśli nie pracowałeś nad poprawą swoich podstawowych wskaźników internetowych, prawdopodobnie z tego powodu pogarszają się twoje rankingi.

Intencja wyszukiwania staje się ważniejsza

Google może łatwo mierzyć, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z Twoją witryną (zakładając, że trafiają na Twoją stronę z wyszukiwarki Google).

Załóżmy na przykład, że użytkownik klika wynik nr 1 w Google. Ale nie znajdują tego, czego szukają. Więc klikają „wstecz” po 2 sekundach.

To jest coś, co Google może zmierzyć. A jeśli wystarczająca liczba użytkowników zareaguje w ten sam sposób na najwyższy wynik, Google może zdegradować tę witrynę niżej na stronie.

Dlatego bardzo ważne jest, aby Twoja strona nie była zoptymalizowana tylko pod kątem konkretnego słowa kluczowego. Ale Twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem tego, co specjaliści SEO nazywają „zamiarem wyszukiwania”.

Intencja wyszukiwania jest zasadniczo tym, czego szuka osoba szukająca w danym wyszukiwaniu. Czasami mogą chcieć uzyskać informacje na dany temat. W innych przypadkach użytkownik może chcieć coś kupić.

A im bardziej Twoja treść może być dopasowana do intencji wyszukiwania tego słowa kluczowego, tym lepsza będzie Twoja pozycja w rankingu.

Na przykład ostatnio zwiększyliśmy ruch organiczny na blogu Exploding Topics o 37%, po prostu optymalizując go pod kątem zamiaru wyszukiwania.

SERP staje się problemem

Dawniej można było w zasadzie oszacować, jaki ruch uzyskasz ze słowa kluczowego na podstawie pozycji w rankingu.

Jeśli więc zająłeś 3. pozycję dla słowa kluczowego z 1000 wyszukiwań miesięcznie, możesz oszacować, że uzyskasz około 150 kliknięć miesięcznie.

Oczywiście lepiej jest zająć wyższą pozycję na pierwszej stronie Google. Ale sprawy nie są już takie proste.

Dzieje się tak w dużej mierze dzięki wdrożeniu przez Google dziesiątek nowych „Funkcji SERP” w ciągu ostatnich kilku lat.

Funkcje SERP to zasadniczo elementy, które Google dodaje do wyników. Elementy, które nie są tradycyjnym wynikiem organicznym „10 niebieskich linków”.

SEO naciskają na optymalizację pod kątem CTR

Kwestia, czy współczynnik klikalności jest organicznym sygnałem rankingowym, jest przedmiotem dyskusji.

Niektórzy SEO (w tym ja) uważają, że Google używa go, aby dowiedzieć się, czy wynik jest czymś, co jest nawet zainteresowane kliknięciem wyszukiwarek.

Inni postrzegają CTR jako „hałaśliwy” sygnał, który nie jest uwzględniany w rankingach.

Ale bez względu na to, gdzie stoisz w tej sprawie, faktem jest, że optymalizacja pod kątem CTR ma sens.

To dlatego, że wyższy CTR = większy ruch. Nawet jeśli twoje rankingi się nie poprawią.

Jak wspomniano wcześniej, ponieważ organiczne kliknięcia są pochłaniane przez funkcje SERP, poprawa CTR jest ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej.

Na szczęście nie musisz zgadywać, co skłania ludzi do kliknięcia określonego wyniku.

Ogólnie strony z tymi atrybutami mają zazwyczaj wysokie CTR:

  • Używa liczby w tytule tagu
  • Ma unikalny opis
  • Podkreśla, że treść jest nowa/najnowsza
  • Używa terminów, które przyciągają uwagę (bez zbytniego klikania)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Polecane wpisy

Reklamastrony internetowe

Ostatnie wpisy

7 najlepszych nadmorskich kurortów dla Seniorów

Kiedy myślisz o epickich miejscach na wakacje na plaży, polskie wybrzeże Bałtyku prawdopodobnie nie jest pierwszym miejscem, które przychodzi Ci na myśl. Możesz być...

Data premiery GTA 6, aktualności i plotki

GTA 6 może nie zostało oficjalnie ogłoszone, ale to nie powstrzymało przecieków, plotek i innych internetowych plotek przed krążeniem. Oczywiście kontynuacja GTA 5 jest...

Marketing internetowy – czym jest i jak z niego korzystać?

Marketing internetowy to termin obejmujący wszystkie produkty i usługi marketingowe online. Obejmuje to różne metody i platformy komunikacji z klientami, takie jak strona internetowa,...

Inteligentny dom – systemy, dlaczego warto?

Czym jest inteligentny dom? To pozornie proste pytanie ma wiele odpowiedzi, w zależności od tego, kogo zapytasz. Krótko mówiąc, „inteligentny dom” to mieszkanie wyposażone...

Tekst alternatywny, alt text – co to jest?

Tekst alternatywny (znany również jako „atrybut alternatywny” lub „opis alternatywny”) to krótki opis, który stosujesz do obrazów w swojej witrynie w kodzie HTML strony,...

Data premiery Dying Light 2, zwiastuny, rozgrywka i aktualności

Dying Light 2: Stay Human jest na naszym radarze już od kilku lat, a po kilku opóźnieniach wiemy, że w końcu zobaczymy go w...

Co musisz wiedzieć o marketingu w social media

Wstęp do marketingu w mediach społecznościowych polega na poznaniu podstaw tego, co sprawia, że ​​działa on tak dobrze. Zarabianie pieniędzy dla Twojej firmy to...

Jak używać Snapchata do zwiększania przychodów z e-commerce

Marketerzy wiodą teraz swoje najlepsze życie dzięki liczbie dostępnych platform. Możemy dotrzeć do tak wielu odbiorców, aby znaleźć awatary naszych klientów, dzięki czemu obecność...