Co musisz wiedzieć o marketingu w social media

Wstęp do marketingu w mediach społecznościowych polega na poznaniu podstaw tego, co sprawia, że ​​działa on tak dobrze. Zarabianie pieniędzy dla Twojej firmy to ogromna zaleta (i jaki może być Twój cel na papierze), ale social daje firmom szansę, która była trudniejsza do zdobycia, zanim smartfony stały się naszymi najlepszymi przyjaciółmi.

Dzięki mediom społecznościowym możesz rozwijać relacje z odbiorcami w sposób, który nie był możliwy, zanim Facebook stał się wirusowy. Korzystamy z mediów społecznościowych, aby rozmawiać z naszymi odbiorcami i pokazać im, że naprawdę znamy się na rzeczy. Właściwa strategia marketingowa w mediach społecznościowych przemawia do twoich zimnych, ciepłych i gorących leadów na jednej platformie.

Kiedy ludzie postrzegają Cię jako coś więcej niż firmę z wymyślnym logo i bardziej jako eksperta w swojej dziedzinie (B2B lub B2C!), firmy prosperują. Widzieliśmy, jak firmy o ugruntowanej pozycji korzystają z mediów społecznościowych, aby zwiększyć swój zasięg wśród odbiorców, a także widzieliśmy, jak firmy korzystają z mediów społecznościowych (na przykład influencerzy uruchamiający sklepy z gadżetami).

Przyjrzyjmy się podstawom tego, czym marketing w mediach społecznościowych ma opierać się na solidnych podstawach.

Czym jest social marketing?

Social marketing to strategia, która wykorzystuje platformy mediów społecznościowych, aby połączyć się z awatarem klienta i przeprowadzić go przez Customer Value Journey. Customer Value Journey to 8-etapowy proces, przez który przechodzi klient, od dowiedzenia się o istnieniu Twojej marki do zostania fanem Twoich produktów lub usług.

Oto jak wygląda Customer Value Journey:

Dzięki marketingowi społecznościowemu będziesz docierać do klientów w pierwszych 2 etapach CVJ, Świadomość i Zaangażowanie. Generuj świadomość swojej marki i kampanii marketingowych oraz zachęcaj awatara klienta do angażowania się w Twoje treści (posty na blogu, odcinki podcastów itp.), kierując ich do Twojej witryny.

To są podstawy marketingu w mediach społecznościowych, o których myślisz, kiedy decydujesz się na uruchomienie swojej strategii. Ale są inne zalety posiadania publiczności społecznościowej. Możesz użyć swoich odbiorców, aby dowiedzieć się, o czym awatar klienta chce się dowiedzieć i jakie tematy go interesują. Korzystając z tej wiedzy, możesz tworzyć wokół niej treści, lead magnets lub płatne produkty.

Możesz także wykorzystać swoich odbiorców społecznościowych jako poligon doświadczalny dla płatnych kampanii. Przetestuj reklamy tekstowe i reklamy w swoim kanale społecznościowym, aby zobaczyć, jak reagują Twoi odbiorcy. Treści, które mają największe zaangażowanie, wyświetlenia lub konwersje, to dokładnie te treści, za które chcesz przeznaczyć pieniądze na reklamę.

Czy musisz korzystać z marketingu w mediach społecznościowych?

Łatwo jest odpowiedzieć „tak” na to pytanie i udawać, że wszyscy powinni korzystać z mediów społecznościowych. Powiemy śmiało, że 90% firm powinno korzystać z mediów społecznościowych, ale jest mały procent, który nie powinien.

Jeśli takie są Twoje cele dla Twojej firmy (lub firmy, w której pracujesz), zaimplementuj strategię marketingową w mediach społecznościowych:

  • Chcesz więcej leadów i klientów
  • Potrzebujesz większych przychodów
  • Szukasz więcej społecznego dowodu
  • Dlatego 90% firm ma zielone światło, aby rozpocząć strategię w mediach społecznościowych. Jaka firma nie chce więcej leadów i klientów?

Jak zbudować strategię mediów społecznościowych?

Większość firm popełnia 4 krytyczne błędy, rozpoczynając swoją strategię społeczną:

  • Traktują marketing w mediach społecznościowych jako jedną dyscyplinę (są 4 równie ważne części)
  • Wykorzystują media społecznościowe jako ulicę jednokierunkową, zasadniczo po prostu krzycząc na swoich odbiorców
  • Wskakują od razu do próby sprzedaży (najważniejsze jest najpierw dostarczenie wartości i często tworzenie wielu punktów styku)
  • Nie wiążą marketingu w mediach społecznościowych z ogólnymi celami marketingowymi i nie pasują do marketingu treści i promocji
    Te 4 ważne części marketingu w mediach społecznościowych nazywamy Cyklem Sukcesu Społecznego. Jest to cykl, który pomaga uniknąć krzyku w pustkę lub zobaczenia 0% CTR. Wszystko zaczyna się od monitoringu społecznościowego i słuchania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Polecane wpisy

Reklamastrony internetowe

Ostatnie wpisy

7 najlepszych nadmorskich kurortów dla Seniorów

Kiedy myślisz o epickich miejscach na wakacje na plaży, polskie wybrzeże Bałtyku prawdopodobnie nie jest pierwszym miejscem, które przychodzi Ci na myśl. Możesz być...

Data premiery GTA 6, aktualności i plotki

GTA 6 może nie zostało oficjalnie ogłoszone, ale to nie powstrzymało przecieków, plotek i innych internetowych plotek przed krążeniem. Oczywiście kontynuacja GTA 5 jest...

Marketing internetowy – czym jest i jak z niego korzystać?

Marketing internetowy to termin obejmujący wszystkie produkty i usługi marketingowe online. Obejmuje to różne metody i platformy komunikacji z klientami, takie jak strona internetowa,...

Inteligentny dom – systemy, dlaczego warto?

Czym jest inteligentny dom? To pozornie proste pytanie ma wiele odpowiedzi, w zależności od tego, kogo zapytasz. Krótko mówiąc, „inteligentny dom” to mieszkanie wyposażone...

Tekst alternatywny, alt text – co to jest?

Tekst alternatywny (znany również jako „atrybut alternatywny” lub „opis alternatywny”) to krótki opis, który stosujesz do obrazów w swojej witrynie w kodzie HTML strony,...

Data premiery Dying Light 2, zwiastuny, rozgrywka i aktualności

Dying Light 2: Stay Human jest na naszym radarze już od kilku lat, a po kilku opóźnieniach wiemy, że w końcu zobaczymy go w...

Co musisz wiedzieć o marketingu w social media

Wstęp do marketingu w mediach społecznościowych polega na poznaniu podstaw tego, co sprawia, że ​​działa on tak dobrze. Zarabianie pieniędzy dla Twojej firmy to...

Jak używać Snapchata do zwiększania przychodów z e-commerce

Marketerzy wiodą teraz swoje najlepsze życie dzięki liczbie dostępnych platform. Możemy dotrzeć do tak wielu odbiorców, aby znaleźć awatary naszych klientów, dzięki czemu obecność...