Content marketing, marketing treści

 

 

Content Marketing to strategia marketingowa wykorzystywana do przyciągania, angażowania i zatrzymywania odbiorców poprzez tworzenie i udostępnianie odpowiednich artykułów, filmów, podcastów i innych mediów. Takie podejście zapewnia wiedzę specjalistyczną, promuje świadomość marki i utrzymuje Twoją firmę na uwadze, gdy nadejdzie czas, aby kupić to, co sprzedajesz.

content marketing, marketing treści
content marketing, marketing treści

Czym jest content marketing?

Content marketing to opracowywanie i dystrybucja odpowiednich, przydatnych treści — blogów, biuletynów, białych ksiąg, postów w mediach społecznościowych, e-maili, filmów wideo i tym podobnych — wśród obecnych i potencjalnych klientów. Gdy jest to zrobione prawidłowo, ta treść przekazuje wiedzę specjalistyczną i jasno pokazuje, że firma ceni ludzi, którym sprzedaje.

Konsekwentne stosowanie content marketingu nawiązuje i pielęgnuje relacje z potencjalnymi i obecnymi klientami. Kiedy Twoi odbiorcy myślą o Twojej firmie jako o partnerze zainteresowanym ich sukcesem oraz cennym źródle porad i wskazówek, są bardziej skłonni wybrać Ciebie, gdy nadejdzie czas na zakup.

Dlaczego content marketing jest tak ważny?

Content marketing to taktyka, która okazała się skuteczna. Zapewnia również przewagę konkurencyjną. Zobacz, co dane mówią o content marketingu:

Firmy posiadające blogi zdobywają o 67% więcej leadów niż inne firmy. Czterdzieści siedem procent kupujących przegląda od 3 do 5 treści przed nawiązaniem kontaktu z przedstawicielem handlowym. Firmy korzystające z content marketingu odnotowują około 30% wyższe tempo wzrostu niż firmy, które z niego nie korzystają. Siedemdziesiąt dwa procent marketerów business to business (B2B) twierdzi, że content marketing zwiększa zaangażowanie i liczbę generowanych przez nich leadów.

"<yoastmark

Jak działa content marketing?

Content marketing to doskonałe narzędzie, które powinna wykorzystać Twoja firma, aby przyciągnąć potencjalnych klientów, przedstawić argumenty za produktem lub usługą, gdy ktoś szuka, co kupić, i zamknąć sprzedaż.

Aby skutecznie z niego korzystać, musisz dostarczać odpowiednie treści na każdym etapie cyklu sprzedaży — od świadomości, przez rozważanie zakupu, po zakup. Jeśli brzmi to skomplikowanie, nie martw się: podejście do treści w ten sposób faktycznie upraszcza proces.

Jak zacząć korzystać z content marketingu?

Content marketing może wydawać się przytłaczający, ale nie musi tak być. Skuteczna kampania content marketingowa powinna być wykonalna i trwała. Wykonaj następujące kroki, aby rozpocząć:

Zidentyfikuj swoich odbiorców. Aby tworzyć treści dla konkretnego czytelnika, musisz mieć jasne pojęcie o jego priorytetach, wyzwaniach i preferencjach. Jeśli masz szczegółowe opisy swoich różnych segmentów, wybierz 1 lub 2 do pisania. W przeciwnym razie przed rozpoczęciem utwórz profile swoich odbiorców i potencjalnych klientów.
Określ odpowiednie formaty. Właściwy format odpowiada etapowi cyklu sprzedaży, dla którego tworzysz treści. Kolejną ważną kwestią jest określenie, jakie formaty najlepiej pomogą Ci zaprezentować wartość. Dla niektórych będzie to wideo; dla innych lista kontrolna.

Zdecyduj, kto napisze, zredaguje i poprawi Twoją kopię. Odbiorcy ocenią Twoje treści na podstawie ich jakości i powinni. Zidentyfikuj odpowiedni zasób, wewnętrzny lub zewnętrzny, do stworzenia tej pracy. Niezależnie od tego, kto go tworzy, zatrudnij profesjonalnego korektora, aby przejrzał wszystko, zanim wyjdzie za drzwi.

Określ, w jaki sposób będziesz dystrybuować. Czy będziesz publikować treści w swojej witrynie, wysyłać je pocztą e-mail lub drukować na wydarzenie? Content marketing zacznij od tego, „gdzie” wiesz, gdzie prawdopodobnie znajdują się Twoi odbiorcy, i wybierz formaty, które mają sens. Na przykład artykuł ma sens, aby wysłać go pocztą elektroniczną, listę kontrolną lub arkusz roboczy można opublikować w mediach społecznościowych, a przewodnik dla kupującego jest dobrym uzupełnieniem oferty.

Wybierz zrównoważony harmonogram. Łatwo jest stworzyć zbyt ambitny plan content marketingowy. Znając docelowych czytelników i formaty, stwórz krótkoterminowy (3-6 miesięcy) plan realistycznej liczby elementów treści, które możesz utworzyć, w oparciu o budżet i zasoby. Śledź, ile czasu zajmuje Ci utworzenie każdego elementu treści, aby móc uwzględnić ten czas w swoim harmonogramie.

Postępuj zgodnie z najlepszymi praktykami. Przekonujące treści są napisane jasno, bez żargonu, który znacie tylko Ty i Twoi rówieśnicy. Powinna również zawierać porady. Najlepsza jest krótka, trafna i przydatna do działania treść.

"<yoastmark

SEO i social media

Content marketing ułatwia dobrym potencjalnym klientom znalezienie Twojej firmy. Jednym ze sposobów, w jaki to się dzieje, jest użycie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO). Pozycjonowanie stron www to strategia, które bezpośrednio wykorzystuje content marketing do podnoszenia pozycji strony www w wyszukiwarce Google.
Informacje na temat SEO są obfite, ale na początek skup się na kilku ważnych najlepszych praktykach.

Słowa kluczowe są podstawą Twoich działań SEO. Te najważniejsze słowa i wyrażenia to terminy, które potencjalni klienci wpisują do wyszukiwarki, gdy szukają firmy, produktu lub usługi.

Gdy umieścisz w treści odpowiednie słowa kluczowe, przyciągniesz większy ruch. Najlepsze słowa kluczowe to:

  • język używany przez odbiorców, aby opisać swoje problemy i potrzeby
  • słowa kluczowe pasujące do oferowanej przez Ciebie wiedzy specjalistycznej, produktów i usług
  • połączenie Twojego zainteresowania, wiedzy branżowej, problemów potencjalnych klientów i innych istotnych szczegółów

Niech Twoja wiedza i unikalna wartość zabłysną, tworząc treści, które przyciągają, angażują i sprzedają. Przy odrobinie planowania i systematycznego marketingu treści możesz dotrzeć do właściwych osób i wzbudzić lojalność wobec swojej marki.

Content marketing w social media

Gdy masz już treść, nadszedł czas, aby o niej powiedzieć. Media społecznościowe — Facebook, LinkedIn, YouTube, Twitter, Medium, Instagram i inne — to sprawdzony i łatwy sposób na promocję Twoich treści. Piszesz post i link do swojej treści, a potem voila! Ludzie są zaangażowani a content marketing działa!

Możesz to zrobić w 3 krokach:

  • Skoncentruj się na kanałach o wysokim potencjale. Najlepsze media społecznościowe dla Ciebie to te, które odwiedzają Twoi odbiorcy. Zastanów się nad dużymi, popularnymi kanałami, a także mniejszymi, ukierunkowanymi na branżę, które prawdopodobnie połączą Cię z dobrymi perspektywami. Zapytaj widzów, jakie kanały preferują, i stwórz możliwą do zarządzania listę na podstawie ich preferencji.
  • Utwórz swoją kopię, aby pasowała do kanału. Każdy kanał mediów społecznościowych ma swój własny poziom profesjonalizmu w porównaniu z zabawą, akceptowany głos i inne szczegóły. Zanim napiszesz posty dla kanału, poświęć trochę czasu na ich przeglądanie, aby zapoznać się z tymi szczegółami. Następnie nadaj swoim postom trochę ducha swojej firmy.
  • Przetestuj i zmodyfikuj swoje podejście. Zwycięski wysiłek promocyjny w mediach społecznościowych wymaga prób i błędów. Śledź odpowiedzi z różnych kanałów pod kątem ilości i jakości. Mniej zaangażowania o wysokim potencjale może oznaczać, że kanał jest dobrze dopasowany, w przeciwieństwie do mnóstwa kliknięć, które nigdy nie zamieniają się w odbiorców.

 

Może Cię również zainteresować:

marketing internetowy – czym jest i jak z niego korzystać?
co to jest tekst alternatywny