Jak myśleć jak ekspert SEO?

W świecie SEO to, co działa dzisiaj, jutro może nie działać. Dla przeciętnego właściciela firmy może to zabrzmieć zbyt dezorientująco, ale taka jest rzeczywistość branży SEO. Na tym blogu spróbujemy podzielić żargon SEO na zrozumiałe terminy.

Co to jest SEO?

SEO (Search Engine Optimization) to proces, który pomaga uszeregować najlepsze słowa kluczowe w wyszukiwarkach dla Twojej firmy.

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to proces, który może pomóc w uszeregowaniu witryny pod kątem słów kluczowych, na które chcesz kierować reklamy. Ważne jest, aby dobrze zrozumieć SEO, ponieważ jest to strategia stosowana przez większość firm internetowych.

Dobrą wiadomością jest to, że możesz rozpocząć naukę SEO bez wydawania mnóstwa pieniędzy.

W tym artykule podamy kilka wskazówek, jak nauczyć się SEO i zacząć wdrażać je w swojej witrynie.

Krótki przewodnik po SEO

Wiele osób zastanawia się, jak działa SEO. Jest mnóstwo „guru”, którzy mówią ci, jak to zrobić, a nawet pobierają opłaty za swoje rady. Prawda jest taka, że ​​większość tych tak zwanych „ekspertów” nie wie, co robi. Po prostu podążają za trendami i wymyślają rzeczy na bieżąco.

Jeśli szukasz kogoś do obserwowania, obserwuj Google.

Algorytmy Google są aktualizowane około 500 do 600 razy w roku i możesz być pewien, że wiedzą, co robią.

Należy pamiętać, że celem Google jest pokazanie ludziom, czego szukają.

Jeśli uda Ci się sprawić, że Google pokaże ludziom to, czego szukają, znajdziesz się na szczycie rankingu.

Aby to osiągnąć, musisz się skoncentrować na czterech podstawowych elementach SEO:

  • Słowa kluczowe (i kierowanie na słowa kluczowe)
  • Liczba wyszukiwań za słowami kluczowymi
  • Ruch pochodzący z bezpłatnych wyników wyszukiwania
  • Konwersje klientów wyszukujących wybrane przez Ciebie słowa kluczowe
  • Rzeczywiste techniki obracają się wokół następujących:
  • Optymalizacja na stronie
  • Link Building

Słowa kluczowe

W dawnych czasach SEO słowa kluczowe były wszystkim, co mieliśmy. Słowa kluczowe i kierowanie na słowa kluczowe były chlebem powszednim dobrej strategii SEO. Kierowanie na słowa kluczowe polegało na tworzeniu stron na podstawie określonych słów kluczowych i ich optymalizacji.

Treść byłaby skierowana laserowo i zbudowana wokół tego słowa kluczowego.

W miarę postępów w pozycjonowaniu należy dokładnie rozważyć potencjalne alternatywne terminy, które mogą być postrzegane jako synonimy tego samego słowa kluczowego, ale mogą nie być uważane za takie przez wyszukiwarki.

Może to dać szansę na umieszczenie na stronie słów kluczowych, które nie są bezpośrednio związane z Twoim produktem lub usługą, poprawić retencję czytelników i ogólnie poprawić strategię SEO.

Ale jest problem ze słowami kluczowymi: ostatecznie pogrążają się w nadmiarowości. Załóżmy, że piszesz o narzędziach mediów społecznościowych.

Jeśli Twoje słowo kluczowe musi zawierać termin social media, to słowo kluczowe stanie się czymś w rodzaju „narzędzia mediów społecznościowych” lub prawdopodobnie „najlepszych narzędzi mediów społecznościowych” – boleśnie długich i niepotrzebnych słów kluczowych, które zmniejszają ruch SEO, ponieważ okazuje się że po prostu nie ma dużego zapotrzebowania na „najlepsze narzędzia mediów społecznościowych”.

Jednak w ostatnich latach trendy się zmieniły.

Wydawcy i twórcy treści koncentrują się teraz bardziej na tematach i podmiotach, jeśli chodzi o strategie słów kluczowych SEO.

Liczba wyszukiwań za słowami kluczowymi

Badanie słów kluczowych jest ważną częścią SEO, ponieważ jest to proces ustalania, które słowa kluczowe są najbardziej odpowiednie dla Twojej firmy i ile osób szuka tych słów kluczowych.

Te dwie informacje są niezbędne do określenia konkurencyjności słowa kluczowego (jak trudno będzie ustawić pozycję słowa kluczowego), a także tego, czym interesuje się grupa docelowa, co może pomóc w tworzeniu odpowiednich treści.

Oto kilka narzędzi do badania słów kluczowych, które mogą pomóc w znalezieniu wyszukiwanych haseł:

  • Google trends – bezpłatne narzędzie, które wizualnie przedstawia popularność słowa kluczowego na przestrzeni czasu
  • Planer słów kluczowych Google – zawiera sugestie słów kluczowych dla odpowiednich słów kluczowych SEO
  • Google Search Console – śledzi wydajność Twojej witryny pod względem ruchu organicznego w wyszukiwarkach

Ruch pochodzący z bezpłatnych wyników wyszukiwania

Ruch organiczny to termin używany w odniesieniu do ruchu do witryny za pośrednictwem bezpłatnych kanałów wyszukiwania.

Za każdym razem, gdy użytkownik wpisze zapytanie w Google, Bing lub Yahoo!, otrzyma wyniki zawierające witryny wyświetlane na pierwszej stronie (pierwszych 10 witryn), a na pasku bocznym tych wyników znajdują się reklamy (jest to zwana reklamą płatną — to jest wtedy, gdy płacisz za wyświetlanie się przede wszystkim w bezpłatnych wykazach).

Gdy użytkownik klika dowolny z wyników organicznych i odwiedza witrynę, jest to rejestrowane w narzędziach analitycznych jako ruch z wyszukiwania organicznego.

Ruch organiczny to najważniejsza forma ruchu, jaką możesz uzyskać na swojej stronie.

Jest ważniejszy niż ruch płatny, ruch z Facebooka czy ruch z innych sieci społecznościowych.

Powód jest prosty: kierowany jest ruch organiczny.

Użytkownicy wpisujący zapytanie w wyszukiwarce mają bardzo konkretną intencję i jeśli dostarczysz im rozwiązanie lub odpowiedź na ich pytanie, z większym prawdopodobieństwem zyskasz nowego klienta, subskrybenta wiadomości e-mail lub obserwatora.

Poza powyższym ruch organiczny jest ważny, ponieważ zwiększa zaufanie do witryny, a to ma szereg dodatkowych korzyści.

Użytkownicy ufają Google, a witryny, które organicznie zajmują najwyższe pozycje w Google, cieszą się zatem również zaufaniem użytkowników.

To świetny sposób na zwiększenie swojej reputacji, zarówno online, jak i poza nią.

Co najważniejsze, oznacza to, że bardziej prawdopodobne jest, że skonwertujesz użytkownika organicznego niż użytkownika pochodzącego z Facebooka lub innego medium.

Skoncentruj się na jakości swoich treści!

Ogólnie rzecz biorąc, wysokiej jakości treści odgrywają rolę w sukcesie Twojej witryny.

Ważne jest, aby zbadać i zrozumieć, jak działa Twój rynek i jakie typy osób będą odwiedzać Twoją witrynę.

Musisz zrozumieć, czy Twoja branża rośnie, czy spada, ponieważ pomoże Ci to zaplanować, jaki rodzaj treści powinieneś dostarczać tym, którzy pojawiają się w Twojej witrynie.

Ale przybiera to różne formy w zależności od różnych atrybutów kampanii marketingowej, w tym:

  • Główna branża Twojej witryny
  • Co zostało zrobione wcześniej w Twojej witrynie?
  • Co się teraz dzieje z Twoją witryną
  • Ogólna konkurencja w Twojej branży
  • Co robi Twoja konkurencja
  • Co robi algorytm Google

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Polecane wpisy

Reklamastrony internetowe

Ostatnie wpisy

7 najlepszych nadmorskich kurortów dla Seniorów

Kiedy myślisz o epickich miejscach na wakacje na plaży, polskie wybrzeże Bałtyku prawdopodobnie nie jest pierwszym miejscem, które przychodzi Ci na myśl. Możesz być...

Data premiery GTA 6, aktualności i plotki

GTA 6 może nie zostało oficjalnie ogłoszone, ale to nie powstrzymało przecieków, plotek i innych internetowych plotek przed krążeniem. Oczywiście kontynuacja GTA 5 jest...

Marketing internetowy – czym jest i jak z niego korzystać?

Marketing internetowy to termin obejmujący wszystkie produkty i usługi marketingowe online. Obejmuje to różne metody i platformy komunikacji z klientami, takie jak strona internetowa,...

Inteligentny dom – systemy, dlaczego warto?

Czym jest inteligentny dom? To pozornie proste pytanie ma wiele odpowiedzi, w zależności od tego, kogo zapytasz. Krótko mówiąc, „inteligentny dom” to mieszkanie wyposażone...

Tekst alternatywny, alt text – co to jest?

Tekst alternatywny (znany również jako „atrybut alternatywny” lub „opis alternatywny”) to krótki opis, który stosujesz do obrazów w swojej witrynie w kodzie HTML strony,...

Data premiery Dying Light 2, zwiastuny, rozgrywka i aktualności

Dying Light 2: Stay Human jest na naszym radarze już od kilku lat, a po kilku opóźnieniach wiemy, że w końcu zobaczymy go w...

Co musisz wiedzieć o marketingu w social media

Wstęp do marketingu w mediach społecznościowych polega na poznaniu podstaw tego, co sprawia, że ​​działa on tak dobrze. Zarabianie pieniędzy dla Twojej firmy to...

Jak używać Snapchata do zwiększania przychodów z e-commerce

Marketerzy wiodą teraz swoje najlepsze życie dzięki liczbie dostępnych platform. Możemy dotrzeć do tak wielu odbiorców, aby znaleźć awatary naszych klientów, dzięki czemu obecność...