Marketing internetowy – czym jest i jak z niego korzystać?

Marketing internetowy to termin obejmujący wszystkie produkty i usługi marketingowe online. Obejmuje to różne metody i platformy komunikacji z klientami, takie jak strona internetowa, poczta e-mail, media społecznościowe i reklama online.

Dowiedz się więcej o marketingu internetowym, jego roli i znaczeniu w biznesie oraz o tym, jak z niego korzystać.

Marketing internetowy – czym jest?

Marketing internetowy odnosi się do strategii stosowanych do marketingu produktów i usług w Internecie oraz za pośrednictwem innych środków cyfrowych. Mogą to być różne platformy internetowe, narzędzia i systemy dostarczania treści, takie jak:

  • Treść i projekt strony internetowej
  • Marketing e-mailowy
  • Media społecznościowe
  • Blogowanie
  • Wideo/podcasty
  • Reklamy online
  • Sponsoringi i płatne promocje

Chociaż oczywistym celem marketingu internetowego jest sprzedaż towarów i usług lub reklama w Internecie, nie jest to jedyny powód, dla którego firma to robi.

Firma może prowadzić marketing online w celu przekazania komunikatu o sobie (budowanie marki) lub przeprowadzenia badań. Marketing internetowy może być również skutecznym sposobem identyfikacji rynku docelowego, odkrywania potrzeb i potrzeb segmentu marketingu, budowania długotrwałych relacji z klientami lub ustanawiania autorytetu i wiedzy fachowej w branży.

Marketing internetowy – jak działa?

Każdy marketing, który wykorzystuje urządzenia elektroniczne i może być wykorzystywany przez specjalistów ds. marketingu do przekazywania komunikatów promocyjnych i mierzenia ich wpływu na podróż klienta. W praktyce marketing cyfrowy zazwyczaj odnosi się do kampanii marketingowych, które pojawiają się na komputerze, telefonie, tablecie lub innym urządzeniu. Może przybierać różne formy, w tym wideo online, reklamy displayowe, marketing w wyszukiwarkach, płatne reklamy społecznościowe i posty w mediach społecznościowych. Marketing cyfrowy jest często porównywany do „marketingu tradycyjnego”, takiego jak reklamy w czasopismach, billboardy i poczta bezpośrednia. Co dziwne, telewizja jest zwykle wrzucana do tradycyjnego marketingu.

Digital Marketing

Podczas gdy współczesny marketing cyfrowy to ogromny system kanałów, do których marketerzy po prostu muszą wprowadzać swoje marki, reklama online jest znacznie bardziej złożona niż same kanały. Aby osiągnąć prawdziwy potencjał marketingu cyfrowego, marketerzy muszą zagłębić się w dzisiejszy rozległy i skomplikowany świat wielokanałowy, aby odkryć strategie, które wywierają wpływ poprzez marketing angażujący. Marketing angażujący to metoda tworzenia znaczących interakcji z potencjalnymi i powracającymi klientami na podstawie danych, które zbierasz w czasie. Angażując klientów w cyfrowy krajobraz, budujesz świadomość marki, stajesz się liderem w branży i umieszczasz swoją firmę na czele, gdy klient jest gotowy do zakupu.

Wdrażając wielokanałową strategię marketingu cyfrowego, marketerzy mogą gromadzić cenne informacje na temat zachowań odbiorców docelowych, jednocześnie otwierając drzwi nowym metodom angażowania klientów. Ponadto firmy mogą spodziewać się wzrostu retencji. Według raportu Invesp, firmy z silnymi strategiami omnichannelowego zaangażowania klientów zatrzymują średnio 89% swoich klientów w porównaniu do firm ze słabymi programami omnichannel, które mają wskaźnik retencji wynoszący zaledwie 33%.

Jeśli chodzi o przyszłość marketingu cyfrowego, możemy spodziewać się ciągłego wzrostu różnorodności urządzeń ubieralnych dostępnych dla konsumentów. Forbes prognozuje również, że media społecznościowe staną się coraz bardziej konwersacyjne w przestrzeni B2B, treści wideo zostaną dopracowane pod kątem optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), a e-mail marketing stanie się jeszcze bardziej spersonalizowany.


 

Polecamy również:

co to jest tekst alternatywny
content marketing
 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Polecane wpisy

Reklamastrony internetowe

Ostatnie wpisy

7 najlepszych nadmorskich kurortów dla Seniorów

Kiedy myślisz o epickich miejscach na wakacje na plaży, polskie wybrzeże Bałtyku prawdopodobnie nie jest pierwszym miejscem, które przychodzi Ci na myśl. Możesz być...

Data premiery GTA 6, aktualności i plotki

GTA 6 może nie zostało oficjalnie ogłoszone, ale to nie powstrzymało przecieków, plotek i innych internetowych plotek przed krążeniem. Oczywiście kontynuacja GTA 5 jest...

Marketing internetowy – czym jest i jak z niego korzystać?

Marketing internetowy to termin obejmujący wszystkie produkty i usługi marketingowe online. Obejmuje to różne metody i platformy komunikacji z klientami, takie jak strona internetowa,...

Inteligentny dom – systemy, dlaczego warto?

Czym jest inteligentny dom? To pozornie proste pytanie ma wiele odpowiedzi, w zależności od tego, kogo zapytasz. Krótko mówiąc, „inteligentny dom” to mieszkanie wyposażone...

Tekst alternatywny, alt text – co to jest?

Tekst alternatywny (znany również jako „atrybut alternatywny” lub „opis alternatywny”) to krótki opis, który stosujesz do obrazów w swojej witrynie w kodzie HTML strony,...

Data premiery Dying Light 2, zwiastuny, rozgrywka i aktualności

Dying Light 2: Stay Human jest na naszym radarze już od kilku lat, a po kilku opóźnieniach wiemy, że w końcu zobaczymy go w...

Co musisz wiedzieć o marketingu w social media

Wstęp do marketingu w mediach społecznościowych polega na poznaniu podstaw tego, co sprawia, że ​​działa on tak dobrze. Zarabianie pieniędzy dla Twojej firmy to...

Jak używać Snapchata do zwiększania przychodów z e-commerce

Marketerzy wiodą teraz swoje najlepsze życie dzięki liczbie dostępnych platform. Możemy dotrzeć do tak wielu odbiorców, aby znaleźć awatary naszych klientów, dzięki czemu obecność...