6 mitów dotyczących optymalizacji szybkości WordPress: obalone!
Szybkość strony wordpress jest istotną częścią każdej wysokiej jakości niestandardowej usługi tworzenia witryn WordPress. Powinieneś wiedzieć, że Google faktycznie wykorzystuje szybkość witryny jako czynnik rankingowy. Oznacza to, że powinieneś położyć duży nacisk na szybkość i wydajność witryny.
Niestety, nie ma prostego rozwiązania, jeśli chodzi o wolne prędkości witryny. W rzeczywistości źle zbudowana strona internetowa ze słabą infrastrukturą jest skazana na pozostawanie w tyle za konkurencją i nie pozostawia trwałego wrażenia na użytkownikach sieci.
Mając to na uwadze, nasza agencja Agencja Interaktywna Warszawa dla przedsiębiorstw musi Ci coś powiedzieć od samego początku: nie ma cudownej wtyczki, skryptu ani strategii, która sprawi, że Twoja witryna będzie natychmiast szybsza. Optymalizacja szybkości witryny WordPress, zwłaszcza dla dużych firm, jest często złożonym procesem, który wymaga pomocy wykwalifikowanego partnera technicznego.
Jeśli brakuje Ci wiedzy technicznej, temat optymalizacji prędkości może być bardzo trudny. Jak więc możesz się kształcić, aby lepiej zrozumieć konkretną sprawę? Wystarczy szybkie wyszukiwanie w Internecie, aby zgubić się w niekończącym się morzu przewodników i samouczków online, z których wszystkie twierdzą, że złamały kod optymalizacji prędkości.
Jednak nasza korporacyjna agencja WordPress, która tworzy profesjonalne strony internetowe Warszawa przypomina, że większość tych zasobów nie jest niezawodna i w większości przypadków jeszcze bardziej Cię zdezorientuje. Nie chodzi o to, że wszystko, co twierdzą, jest fałszywe. Tyle, że przeznaczone są dla szerokiego grona odbiorców. Oznacza to, że bardzo prawdopodobne jest, że nie znajdziesz rozwiązania dla swojego konkretnego przypadku.
Skąd pochodzą mity dotyczące optymalizacji szybkości WordPressa?
I tak nasza Agencja ds. Rozwoju WordPress zauważyła, że wzrost popularności WordPressa (który zasilał 43,1% wszystkich witryn na dzień 20.03.2022) doprowadził do znacznego wzrostu wtyczek, motywów i usług, z których wszystkie twierdzą, że są „najlepszy” na rynku.
Wszystkie te narzędzia i usługi często nadmiernie upraszczają działanie różnych produktów i funkcji na platformie. Nie jest to wcale zaskakujące, biorąc pod uwagę fakt, że ich głównym celem jest odwołanie się do dużej bazy użytkowników.
Tak więc dzieje się tak, że użytkownicy końcowi pozostają z poważnymi lukami informacyjnymi, które mogą niestety mieć szkodliwy wpływ na ich strony internetowe.
Mając to na uwadze, nasza agencja programistyczna ds. WordPress chce zwrócić uwagę, że większość rozpowszechnianych mitów nie jest tak daleka od prawdy. Problem polega na tym, że mogą być dość mylące, zwłaszcza jeśli nie rozumiesz technologii, która za nimi stoi.
Koniec końców każda strona internetowa jest wyjątkowa. Ponieważ każda witryna jest tworzona z myślą o innych potrzebach, bardzo trudno jest zaoferować ogólną odpowiedź na każdy napotkany problem z wydajnością.
Istnieje jednak kilka twierdzeń, które po prostu nie mówią całej prawdy, a my jesteśmy tutaj, aby pomóc Ci je zrozumieć.
6 mitów dotyczących optymalizacji szybkości WordPress i prawdy o nich
Tworzenie stron wordpress to proces, który jest unikalny dla każdej firmy, a jego jakość zależy od zdolności programistów do zaspokojenia specyficznych potrzeb swoich klientów. Teraz obalmy kilka mitów dotyczących optymalizacji szybkości WordPressa!
Więcej wtyczek = wolniejsza strona
Wiele firm na poziomie korporacyjnym wybiera WordPress ze względu na wysokie bezpieczeństwo platformy, a także wiele narzędzi, które będą do Twojej dyspozycji podczas konfigurowania witryny. Często nowi właściciele witryn ulegają pokusie, aby zastosować jak najwięcej wtyczek, aby zwiększyć funkcjonalność swojej witryny.
Zaowocowało to powszechnym mitem, który głosi, że im więcej wtyczek zainstalujesz, tym bardziej rozdęta i spowolniona stanie się Twoja witryna. Nasza agencja WordPress dla przedsiębiorstw zgadza się, że w niektórych przypadkach wtyczki mogą rzeczywiście wyrządzić więcej szkody niż korzyści.
Na przykład wtyczki, które są nieaktualne, nieskuteczne lub w inny sposób niekompatybilne, mogą wpływać na szybkość Twojej witryny i powodować nieprzewidziane problemy.
Dlaczego więc jest to mit, jeśli może to być prawdziwy problem? Cóż, słowo kluczowe to „może”. Wtyczki są całkowicie OK, o ile są prawidłowo używane. Sugerujemy, abyś używał tylko tych, które faktycznie poprawią Twoją witrynę. Wtyczki, które są nieaktualne lub nie działają, należy odinstalować lub usunąć.
Wbrew pozorom liczy się jakość wtyczek, a nie ich ilość. Nasza korporacyjna agencja WordPress ostrzega, że tylko jedna źle skonstruowana wtyczka może prowadzić do błędów w Twojej witrynie. Zdecydowanie zalecamy przejrzenie obecnych wtyczek i usunięcie tych, których nie używasz lub które nie są już potrzebne do celów Twojej witryny.
CDN jest koniecznością
Sieć dostarczania treści lub CDN pomaga w udostępnianiu zasobów odwiedzającym (np. zdjęć, plików CSS i plików JS). Aby zmniejszyć opóźnienie, udostępniają zasoby z najbliższego możliwego miejsca.
W kontekście tworzenia witryn WordPress opóźnienie odnosi się do czasu potrzebnego serwerowi na przesłanie treści do przeglądarki użytkownika. Im dalej odwiedzający znajduje się od serwera, tym większe będzie opóźnienie w otrzymywaniu treści.
CDN wspomaga dystrybucję treści do użytkowników na całym świecie. Pamiętaj, że Twoja witryna jest obsługiwana przez sieć serwerów. W konsekwencji dane są przekazywane z najbliższego serwera do odwiedzającego.
Dla przedsiębiorstw i stron internetowych z odbiorcami na całym świecie CDN jest rzeczywiście użytecznym zasobem. Jeśli jednak Twój zasięg jest znacznie mniejszy, może to być strata pieniędzy.
Ponadto sieci CDN działają jako serwery zewnętrzne. Oznacza to, że muszą wykonać zapytanie DNS, aby zlokalizować każdy serwer zewnętrzny. Nasza Agencja ds. Rozwoju WordPressa ostrzega, że ta procedura może zająć dużo czasu (około 200 ms).
Tak więc, jeśli zamierzasz korzystać z CDN, sugerujemy upewnienie się, że zaoszczędzony czas jest większy niż czas spędzony na zapytaniach i rozwiązywaniu DNS.
Powinieneś używać wszystkich rodzajów buforowania
Gdy rozpoczniesz proces tworzenia WordPressa dla przedsiębiorstw, szybko przekonasz się, że do wyboru jest kilka rozwiązań do buforowania. Buforowanie baz danych, buforowanie stron i Memcached to tylko kilka z wielu rozwiązań dostępnych na rynku. Niestety, sieć jest zalewana artykułami, które twierdzą, że należy korzystać ze wszystkich dostępnych zasobów pamięci podręcznej.
Jeśli nie masz włączonego buforowania w swojej witrynie, serwer będzie musiał przeszukać Twoją bazę danych i zebrać wszystkie niezbędne komponenty. Stamtąd za każdym razem, gdy dana osoba odwiedza określoną stronę w Twojej witrynie, wysyła ją do przeglądarki za pośrednictwem PHP. Może to zająć dużo czasu.
Nasza agencja programistyczna WordPress przypomina, że statyczne pliki treści HTML są tworzone przez buforowanie stron. Eliminuje to potrzebę ponownego generowania stron przez PHP za każdym razem, gdy ktoś ma do nich dostęp.
Pomaga to zaoszczędzić dużo czasu. Dzięki takiemu podejściu, gdy ktoś odwiedza Twoją witrynę, nie uzyska dostępu do Twojej bazy danych. Oznacza to, że czasami kasowanie stron eliminuje potrzebę buforowania bazy danych.
Jednak buforowanie bazy danych może być bardziej efektywne w określonych sytuacjach. Na przykład witryny, które są wyjątkowo dynamiczne, mogą nie być w stanie skorzystać z buforowania stron.
Podsumowując, nasza firma zajmująca się programowaniem WordPress radzi, abyś zawsze wybierał opcję buforowania, która najlepiej spełni specyficzne wymagania Twojej witryny. Pamiętaj, że doświadczeni programiści WordPress mogą się z Tobą skonsultować i określić najbardziej odpowiednią dla Ciebie metodę buforowania.
Żądania HTTP powinny zostać zmniejszone
Nasza agencja WordPress dla przedsiębiorstw przypomina, że wiele motywów i wtyczek korzysta z plików graficznych i skryptów z zewnętrznych witryn, takich jak Facebook i Google. Może to spowolnić czas ładowania strony. Możesz spodziewać się wolniejszych czasów ładowania, jeśli używane wtyczki generują dużo zapytań.
Dobrą zasadą jest ograniczenie liczby żądań HTTP w witrynie do minimum. To doskonały punkt wyjścia, ale jest coś więcej, o czym powinieneś wiedzieć. W kontekście tworzenia stron internetowych WordPress minifikacja może być tego doskonałą ilustracją.
Na rynku dostępnych jest wiele wtyczek i narzędzi minifikacji, które służą do kompresji mniejszych plików CSS w jeden większy plik. W rezultacie zamiast dziesięciu plików CSS na swojej stronie, masz teraz tylko jeden. Zamiast dziesięciu indywidualnych zapytań HTTP, masz tylko jedno.
Chociaż można to uznać za optymalne rozwiązanie, nasza korporacyjna agencja WordPress przypomina, że wszystko zależy od konkretnych okoliczności. Pamiętaj, że większość nowoczesnych przeglądarek internetowych może pobierać wiele plików jednocześnie.
W tym scenariuszu, aby przeglądarka pobierała wiele plików jednocześnie, lepiej jest czekać na pobranie jednego ogromnego elementu. Ponieważ wyniki każdej witryny są różne, musisz sprawdzić, który wybór jest dla Ciebie najlepszy.
Wszystkie motywy WordPress zostały zoptymalizowane pod kątem szybkości
Ponieważ istnieje tak wiele motywów do wyboru, gdy jesteś w trakcie tworzenia WordPressa dla przedsiębiorstw, ważne jest, aby podczas podejmowania decyzji pomyśleć o szybkości. Wiele popularnych motywów ma słaby kod, co może spowolnić czas ładowania.
Dlatego nasza Agencja ds. Rozwoju WordPressa zaleca wybranie motywu, który jest zarówno atrakcyjny wizualnie, jak i działa dobrze pod względem szybkości. Wiemy, że może zająć trochę prób i błędów, zanim odkryjesz motyw, który osiągnie odpowiednią równowagę między tymi elementami, ale obiecujemy, że jest to całkowicie warte wysiłku.
Przypominamy, że wybrany motyw będzie odpowiedzialny za dużą część kodu w Twojej witrynie, więc źle zakodowany motyw może spowolnić działanie Twojej witryny. Niektóre motywy uniwersalne zawierają wiele funkcji.
Na przykład niektóre mają dodatkowe skrypty, które ładują, ale nie używają. Sugerujemy włączanie funkcji, z których będziesz korzystać, jeśli masz taki motyw.
Kluczowe jest uzyskanie dobrej oceny z narzędzi Page Speed
Po zakończeniu procesu tworzenia WordPress dla przedsiębiorstw prawdopodobnie użyjesz narzędzi do testowania szybkości, takich jak GTMetrix, Google PageSpeed Insights lub Pingdom, aby ocenić szybkość działania witryny.
Dzięki tym narzędziom otrzymasz również różne zalecenia dotyczące optymalizacji wydajności. Wiele osób uważa, że ich witryna musi mieć doskonałą ocenę.
Jednak gdy Googlebot odwiedza Twoją witrynę, bierze pod uwagę tylko szybkość wczytywania stron. Nie ma pojęcia, jaką ocenę Twoja witryna otrzymała od narzędzi do testowania prędkości. Pamiętaj, że szybsze czasy ładowania niekoniecznie wiążą się z wyższymi ocenami.
Nasza agencja programistyczna WordPress potrzebuje, abyś zrozumiał, że stopnie szybkości i rekomendacje służą do identyfikowania możliwych problemów w Twojej witrynie. Jednak każde narzędzie zapewnia różne oceny dla tej samej witryny.
Niektóre sugestie mogą przyspieszyć ładowanie witryny, ale inne są nieskuteczne lub trudne do wdrożenia. Dobrym tego przykładem jest sytuacja, gdy Google PageSpeed sugeruje przeniesienie plików JS i CSS do stopki Twojej strony.
Rzeczywiście, niektóre pliki JS można łatwo przenieść. Jednak inne mogą spowodować awarię lub nieprawidłowe działanie witryny, jeśli je przeniesiesz. Przypominamy, że jeśli Twoja witryna nie używa stylów CSS do ładowania, może wydawać się uszkodzona dla odwiedzających witrynę.
Krótko mówiąc, nasza firma zajmująca się programowaniem WordPress wierzy, że oceny mogą być pomocne w niektórych przypadkach, ale na pewno nie mają one większego znaczenia. Najważniejsze jest to, jak szybko ładują się Twoje strony.