Zadzwoń 570-619-016 lub zostaw dane kontaktowe

strony internetowe warszawa

Jak kontrolować swoją obecność w Google SERP

obecność w Google SERP

Jak kontrolować swoją obecność w Google SERP

Zapewnienie sobie jednego z najwyższych miejsc na stronach wyników wyszukiwania (SERP) ma kluczowe znaczenie dla Twojej firmy.

Według Advanced Web Rankings, 67 procent wszystkich kliknięć w SERP trafia do pięciu najlepszych list. A 95 procent ruchu w sieci pochodzi z pierwszej strony wyników, pozostawiając tylko 5 procent na pozostałe strony.

To niepodważalny fakt: im wyższa pozycja Twojej witryny, tym większy ruch organiczny uzyskuje. A im wyższy ruch, tym większe szanse na wygenerowanie wysokiej jakości leadów i konwersji.

Dzięki optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) firmy mogą pozycjonować swoje witryny internetowe na szczycie wyników wyszukiwania, aby uzyskać jak najwięcej wyświetleń i ruchu. Odbywa się to za pomocą różnych środków, w tym budowania linków, badania słów kluczowych i metatagów, które są kodami HTML za twoimi stronami internetowymi. Metatagi pozwalają Google zrozumieć dodatkowe informacje o Twoich stronach internetowych. Wykorzystuje te dane do celów rankingowych oraz do wyświetlania tytułu i fragmentu strony w wynikach wyszukiwania.

Aktualizacja Google, która wstrząsnęła marketerami SEO

25 sierpnia 2021 r. Google opublikował aktualizację, która zmieniła algorytm generowania tytułów stron internetowych i opisów stron internetowych w SERP. W przeszłości właściciele witryn mieli wyłączną kontrolę nad tym, co pojawiało się w tytułach stron Google, dodając metatagi w kodzie HTML swoich stron. Jednak ta aktualizacja daje Google możliwość zignorowania tagów HTML tytułu, jeśli nie odzwierciedlają one dokładnie zawartości strony. Zamiast tego Google przeanalizuje nagłówki i zawartość strony, aby utworzyć poprawiony tytuł wyników wyszukiwania.

Ucierpiało to na wielu stronach internetowych, które odnotowały spadek współczynników klikalności (CTR), co skutkowało znacznym zmniejszeniem ruchu organicznego. WordStream stwierdził w studium przypadku, że jego CTR spadł nawet o 37 procent po aktualizacji, w której Google zmodyfikował tytuł jednej z jego najpopularniejszych stron, ignorując tagi tytułu witryny, które obowiązywały od kilku lat.

Ale dlaczego Google zmienił sposób renderowania tytułów?

Ta aktualizacja tytułu Google była spowodowana tym, że ich systemy określały, że tagi HTML tytułów często nie są używane tak, jak powinny. Tagi tytułowe Google mają opisywać stronę, ale większość tego nie robi.

„Niektóre strony mają puste tytuły. Niektórzy używają tych samych tytułów na każdej stronie, niezależnie od rzeczywistej zawartości strony. Niektóre strony w ogóle nie zawierają elementów tytułowych” – wyjaśnił Google w oświadczeniu. Jednak rzecznik wyszukiwarki Google, John Mueller, wyjaśnił, że przepisywanie linków tytułowych nie wpłynęło na rankingi wyszukiwania, ale to nie oznaczało, że firmy powinny przestać ulepszać swoje tytuły stron Google.

Jeśli w Twojej witrynie wystąpiły korekty tagów tytułu HTML, czas ponownie przemyśleć strategie SEO. Istnieją usługi, które pomogą Ci nawigować po tej aktualizacji i ulepszyć strategie optymalizacji tagów tytułowych SEO.

Powinieneś zoptymalizować swoje metatagi, aby poprawić swoje rankingi w Google SERP i utrzymać swoją pozycję pomimo aktualizacji algorytmu. Aby to osiągnąć, skup się na jakości we wszystkich obszarach SEO, w tym metatagach, aby mieć większą kontrolę nad swoją obecnością w Google SERP.

Wprowadzenie tytułu Link

Kolejną godną uwagi zmianą, jaką przyniosła ta aktualizacja tytułu Google, było wprowadzenie terminu „link do tytułu”. Zaawansowany przewodnik SEO Google Search Central definiuje linki tytułowe jako tytuły wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google, które prowadzą do strony internetowej.

Wprowadzenie tagu tytułu

Google wprowadził tę zmianę, aby odróżnić termin od „tagu tytułu”, który odnosi się do elementu tytułu HTML strony.

Ale co to jest tag tytułowy i jak wdrożyć strategie optymalizacji SEO tagu tytułowego, mając na uwadze ostatnią aktualizację?

Czytaj dalej, a nauczymy Cię, jak pisać tagi tytułów i opisy meta, korzystając z najlepszych praktyk po ostatniej aktualizacji Google.

Co to jest tag tytułowy?

Znacznik tytułu to element HTML, który pozwala nadać stronie internetowej tytuł. Tagi tytułu pomagają generować linki do tytułów lub to, co użytkownicy widzą jako pierwsze w wynikach wyszukiwania.

Linki tytułowe zapewniają użytkownikom szybki wgląd w treść wyników wyszukiwania. Ludzie używają tych linków jako głównych źródeł informacji i decydują, czy powinni klikać, czy dalej przewijać. Z tego powodu przypisanie odpowiednich tagów tytułu ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia CTR.

Przejmij kontrolę nad obecnością Google SERP, postępując zgodnie z najlepszymi praktykami dotyczącymi pisania tagów tytułu witryny:

• Każda strona potrzebuje unikalnego tytułu: Wszystkie strony Twojej witryny powinny mieć unikalne tagi HTML tytułu, aby pomóc wyszukiwarce określić, która strona jest odpowiednia dla zapytania wyszukiwania. Unikaj powtarzających się tekstów w tytułach stron Google, ponieważ uniemożliwia to wyszukiwarkom odróżnienie Twoich stron internetowych.
• Bądź opisowy i zwięzły: tagi tytułu witryny powinny mieć długość od 50 do 60 znaków. Pełny tekst w elementach tytułu zostanie obcięty, gdy pojawi się jako linki tytułowe. Z tego powodu pisząc tag tytułu SEO, używaj tylko jasnych opisów.
• Oznacz swoje tytuły: w razie potrzeby wstaw nazwę marki w tagach tytułu HTML. Świetnym miejscem na rozpoczęcie jest strona główna Twojej witryny, na której znajdziesz dodatkowe informacje o swojej ofercie.
• Unikaj upychania słów kluczowych: tagi tytułowe Google mogą znacznie poprawić SEO, gdy dodasz do nich odpowiednie słowa kluczowe. Pamiętaj jednak, aby nigdy nie przesadzać. Google może natychmiast rozpoznać upychanie słów kluczowych i może zmienić linki tytułowe Twojej strony internetowej, jeśli stwierdzi, że po prostu dodajesz różne odmiany słowa kluczowego do tagów.

Jeśli potrzebujesz pomocy w tworzeniu tagów tytułowych Google, polecamy naszą usługę pozycjonowanie stron. Nasi specjaliści SEO zapewniają rozwiązania, które ulepszają tagi tytułu WordPress w Twojej witrynie (jeśli korzystasz z WordPressa) i optymalizują je pod kątem aktualizacji tytułu Google, aby Twoja witryna mogła nadal generować wysokiej jakości potencjalnych klientów.

Typowe problemy, których należy unikać podczas pisania tagów tytułów

Generowanie linków tytułowych w wynikach wyszukiwania to zautomatyzowany proces, który uwzględnia zawartość strony i tagi HTML tytułu. Tak więc wszelkie problemy dotyczące zmodyfikowanych linków tytułowych wynikają z nadzoru człowieka podczas tworzenia tagów tytułów i opisów meta.

Oto najczęstsze błędy, których należy unikać podczas tworzenia tagów tytułów WordPress:

• W połowie puste znaczniki tytułu HTML: brak części tekstu tytułu.
• Przestarzałe tytuły: ta sama strona jest używana co roku, ale elementy HTML nie są aktualizowane.
• Niedokładne tytuły: elementy tytułu HTML nie odzwierciedlają dokładnie tego, o czym jest strona.
• Powtarzający się szablonowy tekst w tytułach: W elementach tytułowych występują powtarzające się szablonowe teksty.

Co to jest meta opis?

Fragment to opis wyniku wyszukiwania w Google i służy jako podgląd treści strony. Google używa kilku metod do wygenerowania odpowiedniego fragmentu, który najlepiej odnosi się do konkretnego wyszukiwania użytkownika. Informacje opisowe w metaopisie i treść strony pomagają Google tworzyć te opisy.

Według Google nie ma ograniczeń co do długości metaopisu, ale fragmenty są obcinane do 155–160 znaków w wynikach wyszukiwania Google.

Umocnij swoją najwyższą pozycję w Google SERP, postępując zgodnie z najlepszymi praktykami w pisaniu meta opisów:

Strony wordpress potrzebują własnego opisu: Twórz opisy, które dokładnie opisują Twoje strony internetowe i upewnij się, że są unikalne. Podobnie jak w przypadku tagów tytułowych, pomoże to Google określić najbardziej odpowiednie dla zapytania.
• Dołącz odpowiednie informacje: fragment nie musi być w formie zdania. Na przykład Google sugeruje, aby w wiadomościach i postach na blogach można było wymienić autora, datę publikacji i informacje o wpisie, ponieważ są to bardzo istotne informacje, które w przeciwnym razie mogą nie być wyświetlane we fragmencie. Dodanie ceny, wieku i producenta jest zalecane w przypadku stron produktów, ponieważ istotne szczegóły są często rozrzucone po stronie, co utrudnia Google ich pobranie.
• Generuj opisy: w przypadku dużych witryn opartych na bazach danych zalecane jest generowanie fragmentów za pomocą programu. Pisanie metaopisów dla tych dużych witryn to monumentalne zadanie i jest prawie niemożliwe. Pamiętaj, że generowanie zautomatyzowane może generować trudne do odczytania i powtarzające się fragmenty. Z tego powodu nadal musisz upewnić się, że tworzone opisy są czytelne dla człowieka i różnorodne.
• Używaj opisów wysokiej jakości: wysokiej jakości opisy poprawią Twoją pozycję w SERPach, a Google zaleca, aby nie używać w nich słów kluczowych. Długie ciągi słów kluczowych nie dają użytkownikom jasnego wyobrażenia o zawartości strony i są mniej prawdopodobne, że zostaną wyświetlone zamiast zwykłego opisu meta.

Upewnij się, że Twoja witryna generuje odpowiednie linki tytułowe i fragmenty, współpracując z ekspertami SEO, którzy wiedzą, jak pisać tagi tytułu współpracujące z najnowszą aktualizacją Google. Będą tworzyć skuteczne tagi tytułów WordPress przy użyciu najlepszych w branży metod, dzięki czemu Twoja witryna pozostanie obecna na pierwszej stronie Google SERP i nie przegapi cennych leadów.

Pozostań widoczny i klikalny w SERPach

Niezależnie od tego, czy modyfikacje Google mają wpływ na Twoją witrynę, optymalizacja elementów HTML jest niezbędna, aby zapewnić skuteczność strategii SEO w zakresie tagów tytułowych.

Przejmij kontrolę nad swoją obecnością w Google SERPS, postępując zgodnie z najlepszymi praktykami dotyczącymi pisania tagów tytułów i opisów meta. Gwarantuje to, że Twoja witryna uzyska więcej wyświetleń i ruchu, a także zwiększa generowanie leadów i konwersje.

Jeśli nie masz pewności, jak wdrożyć nowe strategie optymalizacji SEO tagów tytułowych, eksperci ds. marketingu cyfrowego z Codelabel są gotowi do pomocy. Oferujemy usługi w zakresie treści SEO, aby pomóc Twojej firmie zwiększyć swoją obecność w SERP i utrzymać pozycję wśród aktualizacji algorytmów. Skontaktuj się już dziś z naszą Agencja Interaktywna Warszawa.